Întrebări adiminstrație, functionare administrativă, colaborare cu foruri superioare

17/2/2016

1.   Ce delegări de atribuții intentionați sa acordați?

Răspunsuri

Prof.dr. Dan Claudiu Dănișor:

Răspunsuri

Prof.dr.ing. Lungu Romulus:

Răspunsuri

Prof.dr. Spînu Cezar:

Conducerea unei echipe este pentru mine deja o a doua natură. Delegarea de competențe a fost deja o politică a mea în primul mandat. Rectorul trebuie să coordoneze, nu să facă totul singur, așa că voi da toate delegările de competențe legale.

Sunt adeptul managementului participativ și consider că activitatea de conducere a Universității trebuie realizată în echipă, dar după un plan managerial bine stabilit. Îmi voi construi o echipă de încredere, de persoane competente și bine intenționate. Delegarea sarcinilor va fi condiționată de asumarea obiectivelor planului managerial. 

Delegarea de atribuții nu implică delegarea de responsabilitate! Este o himeră să creadă cineva că acordarea unui simplu drept de semnatură poate transfera și responsabilitatea! Prin urmare vor fi delegate atribuțiile NUMAI pentru responsabilitățile cu grad mare de repetitivitate, dar responsabilitate scăzută. Așa cum am afirmat, oferta mea managerială este centrată pe cuvântul RESPONSABILITATE. Pentru că numai așa putem fi în pas cu vremurile.

2.   Colaborarea cu forurile superioare (ministere, organe administrative teritoriale și regionale): veți trimite specialiști în respectiva problematică ce trebuie abordată în cadrul respectivelor discuții/întâlniri sau sunteți de părere ca rectorul este cel ce trebuie să se implice personal pentru a reprezenta universitatea prin propria-i persoană?

 

Răspunsuri

Prof.dr. Dan Claudiu Dănișor:

Răspunsuri

Prof.dr.ing. Lungu Romulus:

Răspunsuri

Prof.dr. Spînu Cezar:

Cred că răspunsul este evident dacă privim ultimii patru ani de administrare a Universității. Este clar că Universitatea a fost și trebuie să fie reprezentată de cei mai competenți dintre noi în fiecare conjunctură dată.

Și, și. Consider că Rectorul este bine să reprezinte Universitatea la nivelul acestor foruri, dar să fie însoțit de o echipă de specialiști, fie reprezentanți ai diferitelor funcții de conducere, fie profesori din Universitate. 

Universitatea din Craiova este o universitate compozită. Prin urmare dispune de specialiști de marcă din fiecare domeniu. O abordare corectă în avantajul instituției implică susținerea proiectelor universității de către specialiști. Prin urmare un rector realist și responsabil trebuie să recunoască, oricât de mult ar fi afectat orgoliul personal, că nu este și nu poate fi atotcunoscător. Prezența rectorului la astfel de discuții este un act diplomatic, dar specialiștii, fie ei prorectori, decani, directori de departamente, profesori, conferențiari, lectori, asistenți sau personal didactic auxiliar, sunt cei ce trebuie să participe alaturi de rector la dezbaterea și susținerea respectivelor proiecte sau problematici.

 

3.   Considerați că Directorul General Administrativ trebuie să fie un profesor al Universității din Craiova?

Răspunsuri

Prof.dr. Dan Claudiu Dănișor:

Răspunsuri

Prof.dr.ing. Lungu Romulus:

Răspunsuri

Prof.dr. Spînu Cezar:

Am optat deja pentru un profesor în fruntea administrației Universității, pentru că administrația este pentru comunitatea academică, nu pentru sine. Voi continua aceeași politică.

Concurs pe criterii de competență

Nu neapărat.

Directorul General Administrativ trebuie să fie o persoană cu experienţă managerială probată, capabilă să colaboreze cu subordonații pe baza dialogului și nu a dictatului, eficientă și mai ales bine pregătită. Este esenţial ca atunci când apare o propunere greșit formulată de o  persoană situată ierarhic superior să o poată combate cu argumente de specialitate, pentru interesul instituției. 

 


[ Anunțuri vechi ] [ Acasa ] [ Cel mai nou ]

Lasa un comentariu